Wat onze root cause analyse professionals voor uw bedrijf kunnen betekenen:
Holland Innovative (HI) kan u helpen in het vinden van de oorzaak van falen in het product, productiemiddel of productieproces. Op basis van jarenlange ervaring, de systematische methodische aanpak en het hebben van een neus voor het vinden van de oorzaak waarom iets kapot gaat of het niet doet wat het zou moeten doen. Onze experts hebben vele jaren ervaring in root cause analyse door middel van statistical engineering methoden. Op het moment als engineers er met conventionele methoden niet meer uitkomen worden zij gevraagd om te helpen de oorzaak te vinden, en met succes! In 9 van de 10 gevallen worden binnen één tot enkele weken de potentiele oorzaken gevonden. Onze professionals hebben gewerkt bij grote industriële bedrijven, zowel multinationals als het MKB en bij start-ups. HI professionals hebben een achtergrond in natuurkunde, werktuigbouw, elektronica, chemische technologie, software en wiskunde. Door onze integratie van Root Cause Analyse, Data Science, Design for Six Sigma en Projectmanagement is HI uitgegroeid tot een zeer deskundig competentiecentrum voor zowel het ontwikkelen als continue verbeteren van producten en processen.
De volgende vragen worden vaak gesteld in root cause analyse vraagstukken of in situaties waarin de organisatie zich afvraagt waarom ze deze competentie wel of niet zal ontwikkelen:
- Wilt u de betrouwbaarheid van uw producten in het veld verbeteren?
- Heeft u voor langere tijd te maken met dezelfde soort storingen?
- Komen kwaliteitsproblemen telkens weer terug?
- Heeft u een discussie met uw leverancier over het wel/ niet tijdig oplossen van falen? Of wellicht bij wie de oorzaak ligt van falen en in de tussenliggende tijd de kosten gewoon doorlopen?
- Duurt het vinden van de oorzaak van falen te lang of kost het de organisatie teveel?
- Bent u op zoek naar expertise of ondersteuning tijdens het Root Cause Analyse proces?
- Maakt u gebruik van een methode om een hoofdoorzaak van een probleem op te sporen of blijft u het proberen op basis van wat er op dat moment op komt?
- Heeft uw serviceafdeling te maken met een hoog aantal “No Failure Found” berichten?
- Maakt uw Reliability testprogramma ruimte voor non-triviale storingen?
- Bent u benieuwd naar de onderlinge verbinding tussen productkwaliteit, reliability, data science en Root Cause Analyse?
- Wilt u weten waarom uw Weibull distributie (Beta) lager is dan verwacht?
Als een of meerdere van deze scenario’s op u van toepassing zijn, heeft u wellicht hulp nodig bij uw Root Cause Analyse aanpak. Want ondanks de grote inspanningen om het ultieme storingsvrije en robuuste ontwerp te leveren, hebben zelfs de beste organisaties op zijn tijd last van onverwachte veldstoringen. Dat vraagt om een Root Cause Analyse aanpak die de hoofdoorzaak snel en efficiënt ontdekt en zo snel oplopende garantiekosten kan voorkomen.