Training informatie

  • Eindhoven
  • 5 dagen
  • 4, 5, 17, 18, en 19 april 2024

Investering

De investering bedraagt €4.950 (excl. BTW) per deelnemer.

Inbegrepen zijn trainingsmateriaal, lunch en diner op de eerste en derde dag.
Inbegrepen op verzoek: een halve dag coaching/consultancy per deelnemer.


Leadership in Product Innovation

Grote investeringen worden gedaan voor de introductie van een nieuw product. Daarna kan het nog jaren duren voordat het "break-even point" bereikt is, laat staan financiële doelstellingen als Gross Margin of Operating Profit. 

Een korte time-to-market en "crossing the sales chasm" is daarom cruciaal voor succes. Dit leer je in deze cursus.  

Maar hoe breng je snelheid en business inzicht in je innovatieteams? Er zijn veel goeroes, modewoorden en methodieken die beweren het wondermiddel te zijn om betere producten sneller op de markt te brengen: Agile, Portfoliomanagement, Matrixmanagement, Teambuilding, Waterval, Stage Gate, Roadmapping, Cadans, Flow, Verandermanagement, System Engineering, Platformontwikkeling, Design Thinking, Ideation, Lean Innovation, Lean Product Development, New Product Introductie, Systeemarchitectuur, Ideation , Minimum Viable Product, Leap of Faith, Beachhead markt, Scaled Agile Framework, Voice of the Customer, DevOps, Fuzzy Front End, Innovation Funnel, Design for Six Sigma,......

Ieder heeft zijn waarde, maar soms wordt er meer tijd besteed aan het bewijzen van het eigen gelijk dan aan het slim combineren van de principes in overkoepelend business gedreven raamwerk. En dat laatste ga je leren. 

Deze cursus geeft een holistische en integrale kijk op productinnovatie. De lesstof is opgebouwd rond een praktijkvoorbeeld en dekt het hele proces van idee naar business af.
Uitgelegd wordt hoe je de juiste beslissingen kunt nemen met behulp van een raamwerk met "trade-off rules", in plaats van in de "activitytrap" te vallen en te suboptimaliseren op onderwerpen die het team van het doel afleiden. Je leert hoe je dit duurzaam inbed in het project en het totale programma.
 

De trainers hebben een pragmatische en no-nonsense aanpak en maken het niet onnodig ingewikkeld. Zij delen met je wat werkt en wat niet. Ze hebben jarenlange ervaring in R&D, project management, productie, service-innovatie, productmarketing en verkoop in Nederland, de VS en Duitsland. Veel best practices uit High Tech, Automotive, MedTech en Biotech worden gedeeld.

Download Brochure 

Resultaat

Wil je begrijpen waarom hedendaags projectmanagement de “flow” in productinnovatie kan verstoren? Wil je leren hoe je van de Fuzzy Front End een Fast Front End maakt?

Twee van de vele onderwerpen die tijdens de training aan de orde komen. Geïnteresseerd? Voor een meer gedetailleerd download de brochure. 

Bert van Appeven-1

 

 

Leadership in Product Innovation

Inschrijfformulier

In deze opleiding leer je:

  • Een holistische en integrale kijk krijgen op productinnovatie
  • Het verkorten van je time-to-market en "crossing the sales chasm"!
  • Hoe je goede beslissingen neemt gebaseerd op een framework met trade off regels
  • Hoe je dit op een duurzame manier organiseert in het project en je totale programma

Praktijkdocenten.

Bert van Appeven

Bert van Appeven

Owner van Appeven | Idea to Business
Expert in productinnovatiemanagement met internationale ervaring in R&D, strategische business unit en talrijke productintroducties in nationaal en internationaal, zowel in consumenten- als business to business-markten. Gepassioneerd door Lean Product Development: Flow in Product Development brengen door “heartbeat” en “pull” toe te passen.
“Ik heb Bert van Appeven leren kennen als een zeer capabele senior leider die resultaatgerichtheid combineert met uitstekende people management vaardigheden. Hij past zich snel aan nieuwe organisaties aan en benut de sterke punten van de processen en teams, evenals het identificeren van verbetergebieden. Zijn brede ervaring in productinnovatie maakt het verschil en hij kan teams leiden naar langdurig succes en klanttevredenheid. Zijn gevoel voor humor liet me altijd lachen!”
Monique Musch

Senior Director R&D Strategy & Operations Thermo Fisher Scientific.

Content.

Bedoeld voor

De training is bedoeld voor:

• R&D managers
• Engineering managers
• Senior Project managers
• Entrepreneurs, Start & Scale
Up leaders
• Product Line managers
• Program managers
• Product Development
managers
• Portfolio & marketing
managers
• Product managers
• Business and sales
developers
• System architects
• Innovation managers
• University and bachelor
professors

Content

De content is gegroepeerd in 5 blokken:
• Fuzzy Front End & Project definitie
• System Architecting
• System Design & Engineering
• Industrialization
• Sales en Servitization
Content
• Het verbinden van R&D met business strategy
• Het bedrijf sturen op bedrijfswaarde
•De businesscase gebruiken om bedrijfsgestuurde projectbeslissingen te nemen
• Portfolio- en programmabeheer
• Sturen op snelheid: begrijpen waarom de kosten van vertraging veel hoger zijn dan de projectkosten
• De Fuzzy Front End beheren en er een Fast Front End van maken
• Marketing- en verkoopbetrokkenheid in de vroege fase
• Van product- naar programma-architectuur
• Teamorganisatie en leiderschap
• Matrixbeheer
• Voor- en nadelen van Stage Gate-processen en een beter alternatief
• Start- en bedrijfsomgevingen vergelijken
• Waarom conventioneel projectmanagement de stroom in moderne producten verstoort
Ontwikkeling en: wat werkt beter
• Cadans om flow en snelheid te krijgen
• Het definiëren van de MVP, valideren van de “sprong van vertrouwen”
• Effectieve marketing en verkoop van een nieuw product
• Servitization

Kijk voor meer informatie op de website.

 

Locatie & Data

Locatie

Eindhoven – High Tech Campus 29 

Data 2024

Sessie I

4, 5, 17, 18 en 19 april

Sessie II

7, 8, 20, 21, en 22 november